August 3, 2011

Catrice - Khaki Perry and Captain Sparrow's Boat (Modern Muse LE)

Halli hallo,

Nachdem ich euch bereits In the Bronx und Goldfinger gezeigt habe, sind heute meine zwei Lieblinge aus der Modern Muse LE von Catrice dran - Khaki Perry und Captain Sparrow's Boat.

Khaki Perry

Captain Sparrow's Boat


Was soll ich sagen, außer...ICH FINDE DIE FARBEN KLASSE!

Auch bei diesen Farben ist die erste Schicht gar nicht deckend und um ein ebenmäßiges Farbbild zu erhalten benötigt man auch hier 4 Schichten. Dadurch, dass die Schichten so dünn sind, trocknen sie allerdings sehr schnell.

Khaki Perry


Khaki Perry ist schwierig zu beschreiben. Er ist ein heller metallischer Nagellack, der Silber schimmert aber auch über einen Hauch von Khaki-Grün verfügt.
Ich finde die Farbe sehr erfrischend (Kann eine Farbe erfrischend sein?)

Wie würdet ihr denn die Farbe beschreiben?

Captain Sparrow's Boat

In Captain Sparrow's Boat bin ich total verliebt. Es ist ein wunderschönes grau – schwarz metallic. Sobald ich die erste Schicht aufgetragen hatte, musste ich sofort an Black Pearl von Chanel denken. Natürlich musste ich Captain Sparrow's Boat nach dem auftragen mit Black Pearl vergleichen und was soll ich sagen...die beiden Lacke stehen sich von der Farbe in nichts nach. Im direkten Vergleich sieht man allerdings, dass der Chanellack vom Auftragen her feiner ist, aber nichts desto trotz ist Captain Sparrow's Boat eine sehr gute Alternative zu Black Pearl.


Wie findet Ihr die Modern Muse LE? Was ist euer Lieblingsprodukt dieser Kollektion?

_____

Hello everybody,

After I already showed you In the Bronx and Goldfinger, I would like to show you my two favorites of the Modern Muse LE by Catrice today - Khaki Perry und Captain Sparrow's Boat.

Khaki Perry

Captain Sparrow's Boat

What should I say...I REALLY LIKE THOSE COLORS.

Like the other two polishes of the Modern Muse LE those two polishes are not opaque at all with the first coat. I need here as well four coats to get a nice and smooth finish. As each layer is pretty thin, the polish dries fast though.

Khaki Perry

The color of Khaki Perry is difficult to describe. I would say it is a silver metallic with a touch of khaki-green. I think this color is really refreshing (Can a color be refreshing?)

How would you describe the color?

Captain Sparrow's Boat

I am totally in love with Captain Sparrow's Boat. It is a beautiful grey – black metallic nail polish.
As soon as I put the first coat on, it reminded me right away of Black Pearl by Chanel. Of course I had to make a direct comparison of both polishes, and what do you know. Captain Sparrow's Boat is a perfect dupe of Black Pearl. If you compare those two colors directly, you can see Black Pearl applies smoother, but nevertheless Captain Sparrow's Boat is a very good alternative to Black Pearl.

 

What do you think of the Modern Muse LE? What is your favorite piece out of it?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...