August 10, 2011

Essence - Mystic Mermaid over Chanel - Khaki Brun (Les Khakis de Chanel)

Halli Hallo,


Ich bin ja wirklich sehr zufrieden mit Khaki Brun, aber irgendwie hat es mich schon sehr kurz nachdem ich es aufgetragen habe gereizt ihn mit layering zu testen. 
Ich meine, ich kann doch keine Herbstfarbe tragen wenn wir laut Kalender strahlenden Sommer haben :) 


Nach langem überlegen habe ich mich für einen Lack der Essence Special Effect Topper Serie entschieden, die in jeder Drogerie erhältlich ist, und zwar Mystic Mermaid.
Ich konnte mir anfangs schwer vorstellen, was ich von diesem Layering Lack erwarten und ob er überhaupt zu Khaki Brun passt. Am Ende hat die Neugier gesiegt :). 



Mystic Mermaid ist am besten als Silber Glitzerstaub mit etwas größeren hellblauen Flakes zu beschreiben. Nach dem Auftragen wusste ich dann auch wie Essence auf den Namen dieses Lackes gekommen ist, im Licht schillert er wie eine Sardinen oder besser Meerjungfrauen Flosse. 



Nachdem die erste Schicht schon so schimmert, habe ich es bei der Einen belassen.

Mit welcher Farbe tragt Ihr Mystic Mermaid? 





_____


Hello everybody,

I am really happy with my Khaki Brun mani, but for some reason I couldn’t resist and I had to try it with some layering. I mean, I can not wear a autumn color when the calander (unfortunately not the weather) says its summer.




After debating with myself, I decided to give Mystic Mermaid a try. Mystic Mermaid is part of the Special Effect Topper Series by Essence and is available in every drugstore.




At the beginning I had a hard time to imaging how that polish will look like, what effect it has and how it fits with Khaki Brun. At the end I was just too curious not to try it. 




The best way to describe Mystic Mermaid is silver glitter dust with some light blue flakes. After I put on the first coat I knew how Essence came up with the name Mystic Mermaid. In the light Mystic Mermaid reflects like a sardine or better mermaid fin.
As the first coat was already that shimmery, I decided to stay only with one coat. 




With which color would you combine Mystic Mermaid? 







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...